Søk i denne bloggen

torsdag 15. oktober 2009

Forvirring eller forbedring?

For tiden leser jeg en bok som heter Dogs Can Sign, Too: http://www.animalsign.org/Dogs_Can_Sign_cvr_view.pdf  Forfatteren, Sean Senechal, lærer tegnspråk til hunder og hester - og ønsker å finne ut om hvorvidt de kan bruke tegnspråk til mer direkte kommunikasjon med oss mennesker (og hverandre). Spennede - tenk bare hvilke åpenbaringer en mer direkte kommunikasjon med hundene våre kan gi oss?
Etter hvert vil jeg teste ut K9Sign på mine egne hunder.
Kanskje kan Jack og Litten da lettere fortelle meg når vannskålen er tom? Jack kan på et enklere vis fortelle meg når Litten må ut midt på natten osv. Og kanskje vil de fortelle meg mer? Jeg kan muligens spørre dem og få svar? Eller kanskje får vi det ikke til i det hele tatt.

Samtidig fortsetter jeg å lese om SATS: http://www.synalia.com/

Hva kommer det ut av det hele? Fullstendig forvirring eller mer klarhet :-) Tiden vil vise - jeg forteller mer om det her i bloggen.

SATS har jeg ikke brukt veldig aktivt i det siste. Dvs., I dag tok Jack hele agility-slalåmen uten at jeg måtte følge med med hjelp av keep going signalet. Skulle vel kanskje bare mangle :-)
I tillegg fikk jeg børset halen hans grundig uten protester.
Og Litten synes fortsatt det er ok med ørevask og kloklipping så lenge jeg forklarer meg godt. MEN, no nytt og spennende har jeg dessverre ikke prøvd meg på.

Får skylde på at jeg har vært syk et par uker, da blir det dessverre nesten hverken tur eller trening.

Frisk nå - så følg med :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar