Søk i denne bloggen

søndag 28. august 2011

Dag 2, Freestylekurs hos Gnisten Hundeskole

Med Jack i armkroken sov jeg godt i residens Gnisten. Våknet tidlig av at morgenfuglen Eva sto opp og gikk ut med sine 4 bråkebøtter. Ca. kl. 06:00!! Heldigvis var Jack enig i at det var altfor tidlig, så vi tok det med ro i to timer til...

I dag var det stort sett fint og kjølig høstvær. Et par regnbyger, men ikke noe som la demper på kurset.

I løpet av dagen gikk vi gjennom følgende teori:
Belønning
Kommandoer
Tema for programmene
Nivåer i Programmet
og litt til...

Øvelser så vi i dag på:

Turn
Jobbing på avstand
Benløft
Sikle rundt fører
Sikle fører når fører sitter nede og så reiser seg sakte -  så frem i slalåm
Swing - sirkle rundt gjenstand

En og en hund:
                     Lenke sammen moment – ut i fra det de kunne fra før.

Er sliten etter kurset - men jammen var det morro. Nå gleder jeg meg til å se deltagerne igjen søndag 18. september i Askim. Noen som deltagere i konkurransen og forhåpentligvis resten av gjengen som publikum. Og kanskje som deltagere i rekruttklassen?

Nedenfor er bilder tatt med Eva Byrkjelands kamera. Mine bilder koser seg fortsatt på fotoapparatet - blir vel lagt ut når ledningen dukker opp og jeg får ført dem over på pc'en...

Kaja med kursets yngste, Yorik, 6 mnd gammel.

Hund og Eier følger nøye med :-)

Marie og Ivo. Bra belønning er viktig!

Juba gjør Kengu - hoppet sitt. Juba Juba :-)

Silje og Jethro
Kristine og Pepper

hmmm, hva skal vi finne på for noe kult for Kristine og Pepper da?

Hele gjengen, bortsett fra Eva som er fotograf. Liggende foran er Yorik

Jack viser hvordan han bruker teppet som en stasjon - utfører øvelser ute på teppet.

Husokkupant som jeg måtte hjepe Eva med å kaste ut ;-)







4 kommentarer:

  1. Så spennende :) Gleder meg til jeg skal oppover i oktober.

    SvarSlett
  2. Hva skal du i oktober Anja - kurs i telemark?

    SvarSlett
  3. Tusen takk for kjempeinspirerende kurs! Nå skal vi trene kommandoer fremover. :-) I dag har vi forresten hatt et gjennombrudd i en øvelse vi ikke viste på kurset - den kan du se her: http://www.youtube.com/watch?v=wppn2zrDdsE

    SvarSlett
  4. Fin Øvelse Tina - der er et flott team!

    SvarSlett