Søk i denne bloggen

søndag 13. mars 2011

ferietur

Jeg er så heldig at jeg har en vennine med hus i Spania. For tredje gang dro Helena (5) og jeg på besøk i vinterferien. Med et ønske om sol og litt varme. Og ikke minst, muligheten til å slappe av. Ikke jobb for meg og ikke barnehage for Helena :-)

En uke uten hundene mine kan være tøft - men heldigvis har Gro storpuddelen Emmy som bisto med pelsterapi!

Emmy og jeg var hver morgen på joggetur. Da kunne jeg med litt bedre samvittighet spise all verdens usunne greier resten av dagen...


På turene våre møtte vi alltid hunder. Løse eller i bånd. De fleste var vennlige (bortsett fra dem som sto bak portene og murene sine og brølte...)

Denne hunden møtte vi daglig. Stakkars, han kjeftet oss huden full men forsvant med halen mellom bena når vi kom nær ham.

Veldig varmt var det ikke - men litt sol hver dag. Rød nese og soleksem :-) Noe regn fikk vi dessverre også, så diverse inneaktivteter et par dager.
Sjokolademuseum, Innendørs svømmebasseng, Kjøpesenter...

På de litt finere dagene var vi ute hele dagen. Diverse lekeplasser, strender og en dyrehage.
Badetemperatur var det ikke akkurat, men jeg må si Helena er tøff. Hun var omtrent den eneste jeg så bade i sjøen den uken :-)



















Dyrehager synes jeg er triste greier, selv om det også er bra i forhold til at enkete arter er utrdningstruet og ved hjelp av dyreparkene blir bevart. Men, de andre artene burde ikke være der - og artene som trenger hjelp burde hatt mye bedre plass. Denne dyreparken var flink til å marketsføre seg, og før jeg dro dit hadde jeg inntrykk av at det var mer som en safaripark. Men, det var det dessverre ikke. Elefanter, løver, tigre, aper og neshorn mm på forholdsvis små områder. Fugler som ikke får fly fritt. Jeg liker det ikke.


Etter endt ferie var det som alltid godt å komme hjem til hundene (ja, og mann/pappa samt katten Maskot ;-)). De hadde nok hatt det bra uten oss, men var glade for at vi var tilbake. Mye jobb som ventet, så første uken hjemme ble dessverre ikke så effektiv på treningsfronten. Men, vi er i gang igjen og skal blogge videre om det når jeg får tid :-)

1 kommentar:

  1. Veldig enig med deg ang. dyrepark. Er litt ambivalent rundt Tirils ønske om å dra til Kristiandsand i sommer.

    Ang. bading, når man er barn så er det obligatorisk, spiller ingen rolle om det er kaldt :) Vet ikke hvor mange ganger jeg tvang meg uti, hutrende og blå, bare for å bade. Har blitt litt mer voksen nå...

    SvarSlett