Søk i denne bloggen

søndag 20. juni 2010

Endelig, daglig fysisk og mental trening på gutta :-)

Har nesten alltid dårlig samvittighet overfor hundene. Tiden strekker jo ikke til. Men, det har endelig endret seg noe!
Både Chris (mannen min) og jeg er begynt å jogge. Jack får derfor daglig joggeturer, og Litten får joggetur hver gang det er jeg som løper. Han gidder nemlig ikke bli med Chris på kveldstur ;-) Takk til Marita som løper sammen med meg. Veldig greit, mer motiverende når man er to.
Mer turer med andre hundeeiere og hunder har det også blitt, både joggende og gående ;-) Supert for to- og firbente.

Grunnet k9 challenge blir det daglig litt trikstrening på begge to. Og når jeg først er i gang, så jobber jeg litt med freestyle/htm også.  Må jo det ;-) Musikken har jeg til begge grener, men har ikke helt fått satt sammen noe program ennå. I freestyle har jeg det gamle programmet som vi aldri fikk gjennomført helt, og htm programmet har jeg delvis i hodet - må bare få satt det ned på papiret og terpet øvelsene. Kanskje jeg kan få kommet skikkelig i gang i sommer? Konkurrere til høsten/vinteren? Får se om jeg tørr og om jeg får mulighet. Jobb og familie krever også sitt. Takk til Lars Adrian som har hjulpet meg med musikken. For hans del bør jeg jo få vist frem noe til musikken ;-)

Jack har fått demonstrert en del på kurs i vår. Både freestyle, agility, rundering og kantarellsøk. Det gjør at han også får trening i å jobbe med publikum og med andre hunder i nærheten. Bra!

Nå har vi også fått i gang en liten freestylegruppe som skal trene på dagtid. Ser ut til at det bare ble med den ene treningen nå i sommer - men jeg kommer til å tromme sammen gjengen igjen i august, og så får vi håpe at vi holder det gående utover høsten.

Neste helg skal Marita og jeg demonstrere freestyle og kantarellsøk på kjæledyrdagene på Hadeland. Er litt nervøs for det, men skal ha en prøvedemonstrasjon for kursdeltagere på onsdag kl. 18:30. Kom og se om du vil, vi trenger publikum for å teste nervene.
Går sikkert bra. Nanock er dyktig, og det er jammen Jack og!  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar