Søk i denne bloggen

søndag 24. januar 2010

Tegnspråk for Hund samt SATS - dårlig samvittighet...

Dårlig samvittighet! Jeg skulle jobbe mer med K9 Sign og med SATS:  Men, da jeg nå studerer Veiledning og Humanpsykologi er det dessverre begrenset hvor mye annen litteratur jeg rekker å lese. Det blir vel egentlig ikke noe :-(
SATS praktiserer jeg litt med Litten når det gjelder veterinærbesøk, akkupunktur etc. samt håndtering som kloklipping osv.
Virker utrolig bra. Ennå kulere da Helena på 4 var med til Are Thoresen og forklarte han at han måtte ta seg god tid og forklare til Litten fordi "Litten liker ikke at man skynder seg" :-)
Ellers så bruker jeg det også i annen trening, men ikke gjennomført. Det jeg gjør for lite er selve grunntreningen. Dvs. avslapningsøvelser, skifte mellom avslapning og oppmerksomhet, navn på kroppsdeler, retninger osv.
I K9 signing boka har jeg lest frem til der selve tegnspråket begynner. Dvs. at jeg har noe spennende å se frem til når jeg en gang ikke holder på med ett eller annet studie. Forhåpentligvis får jeg tatt litt mer tak i det til sommeren!

3 kommentarer:

  1. Hej Nina. Rekommenderar du häftet "SATS and the Family Dog" till en som vill finna ut mer om SATS och hundträning? Hilsen Monica

    SvarSlett
  2. Ja og nei :-) Den er kanskje ikke verdens letteste å forstå, men det finnes vel ikke annet skriftelig materiale. Men - om du leser den og samtidig melder deg inn i yahoo grupper om SATS, da bør du klare deg greit :-)

    SvarSlett
  3. Super!!! Tack. :-)

    SvarSlett